niedziela, 29 października 2017

podłączenie

dostałam wycenę na przyłącze wod -kan

* PRZYŁĄCZE WODY:
* 1.Geodeta (wytyczenie trasy, szkic powykonawczy, mapa powykonawcza)
* 2. Nawiert* ( zasuwa, teleskop, skrzynka zasuwowa, tabliczka)
* 3.Gniazdo wodomierzowe ( zawory kulowe, kształtki)
* 4.Badanie wody + dezynfekcja
5. Materiały ( rura pe złączki, taśma ostrzegawcza, żwir, cement)
* 6.Koparka
7.Robocizna
* * * * * * *Razem:* 6.450 zł netto
zwłaszcza że to ceny netto, a przyłącze krótkie, no chyba że to przewiert pod drogą. Tak czy inaczej materiały czyli nawiertka, zasuwa, przedłużka, skrzynka, rura pcv, wodomierz, zawory to koszt w porywach 700 zł, do kupienia w każdym sklepie wod-kan. Tyczenie wody ... na odcinku 7 m pierwsze słyszę, tam nie ma co tyczyć, inwentaryzuje się dopiero po wybudowaniu domu bo po co wcześniej skoro rurę można ułożyć w sumie dowolnie, jak Ci będzie wygodnie, a to dopiero będzie widać jak dom stał będzie i roboty ziemne się kończyć będą. Badanie wody też uważam za zbędne teraz bo na czas budowy zużyjesz tyle wody że rurociąg sam się oczyści, a ewentualne badanie wykonać przed uruchomieniem instalacji w domu. Z resztą wodociągi mają zapewnić czystość wody. Mnie przyłącz wody kosztował ok 1500 zł. Z chodnika obok działki, jakieś 5 m od przyłącza, bez geodety. Projekt trzeba mieć tylko, u mnie koszt ok 250 zł (w nim ksero mapy do celów projektowych). Co do kanalizy to już kwota uzależniona jest od tego jak się będą wpinać w rurę główną, przykanalik, studzienka to może faktycznie kosztować trochę.

* Wykonanie przyłącza kanalizacji sanitarnej.
*1.Geodezja ( wytyczenie trasy, szkic, mapa powykonawcza )
* 2.Żwir
*3.Materiały ; studzienka, rury
*4.Koparka
*5.Robocizna
*Razem:* 5.620 zł netto

Mam pytanie - czy to nie za wysoka stawka?  Sam projekt kosztował mnie 200zł.
Za położenie 60m rury (w tym 20m fi50) i przepych pod drogą(mam po drugiej stronie ulicy wodę) koszt ok 3500zł.
Gdybym nie dostał złych warunków udrożnienie kanalizacji    przyłącza to by mnie to kosztowało 1500zł brutto.
Dodam że przyłącze będzie ciągnięte z drogi tuż obok naszej działki, więc odległość może ok. 5-7 m.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz