środa, 22 lutego 2017

ściana

A Ty wiesz, że tymi 5 cm izolacji pod krokwiami tej murłaty nie zasłonisz . . . wiem ale po pierwsze dojrzewam żeby dać 10 pod krokwie a po drugie ocieplenie ze ścian dociągne wyżej.co do sciań szczytowych to nie są dociągniete do końca ale klej z ocieplenie tak.
Już na marginesie zapytam (chociaż wiem, że to nie ten dział :/) ściany szczytowe masz podmurowane do samych desek ? raczej podbitka kiedyś bedzie- przyszły rok.
no dobra zapoznałem sie z linkiem który mi wysłałeś i zrozumiałem co chciałeś mi powiedziećteraz mi jeszcze odpowiedz czy na szczytowych scianach tez się zostawia szczelinę wentylacyjną jak na dole i górze skosu??
A czytasz uważnie to co do tej pory zostało napisane?! Należy wyciąć szczeliny na całej szerokości ściany na wysokość minimum 2 cm. Dokręcić nakrętki na śrubach mocujących murłatę! Ściąć ściany szczytowe i nakleić na nich styropian lub wełnę.Nikt tu nie jest złośliwy , ludzie bezinteresownie chcą ci pomóc . Ale najpierw pomóż sobie sam, czytaj dokładnie co ci ktoś pisze i przemyśl zanim odpowiesz czy zapytasz, wszystkim będzie łatwiej a ty uzyskasz pomoc o którą tu zabiegasz..
Niestety z miesiąc za późno zacząłem pogłębiać ten temat a murarze widać nie wiedzieli o tym. Mam zarówno ściany szczytowe pod same deski i brak szczeliny pod okapem. Pod okapem sa wklejone, postawione stojąco za murłatem na ścianie kolankowej pustaki z suporeksu ósemki. Mam w związku z tym kilka pytań:
1. Czy wystarczy ściąć ok 2 cm ten suporeks i włożyć między niego a murłatę izolację taka jak jest pod murłatą czy należy usunąć suporeks a zamiast niego dać styropian?
2.Nie rozumiem dlaczego zostawiać 3 cm na ścianie szczytowej miedzy styropianem czy watą a deskowaniem. Przecież wentylacja połaci będzie otwarta nad murłatą.
Będę miał jeszcze kilka technicznych pytań wykonania naprawy tych błędów
Sciany szczytowe, mur z cegły czy pustaka , musisz wyciąć szlifierką i wykuć oczywiście poza miejscem gdzie podparta jest murłata , po skosie wzdłuż krokwi , minimum 18 cm od deskowania, wkleisz tam od góry styropian 15 cm i zostanie szczelina ok.3 cm na wentylację ocieplenia między krokwiami.
Murłaty nie ścinasz, dokręcasz poluzowane nakrętki na szpilkach mocujących murłatę.
Wycinasz w styro (między deskowaniem a murłatą) przy samym deskowaniu szparę 2-3 cm w każdym polu między krokwiami czyli wzdłuż całej ściany gdzie masz murłatę i będzie to wlot, tak samo robisz szparę u góry i będzie to wylot.
przecież jak zostawie miejsce na wejście powietrza i wyjście to chyba starczy a ew w ta przerwe co mam ze 3 cm na szczytach włoże styropian dopełnie pianką i tyle.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz