niedziela, 29 października 2017

odwodnienie

Chciałem się poradzić lepiej zorientowanych w kwestii wyceny. Rurę mam tuż obok działki, więc do pociągnięcia jest jakieś 6 metrów. Projekt mam, dostałem też wycenę od potencjalnego wykonawcy (kwoty w zaokrągleniu):
Wydaje mi się, że drogo. Ja za 12 metrów rury, zrobienie wcinki do wodociągu, zrobienie zasuwy zapłaciłem 1800zł (materiał + robocizna). Geodeta zdarł 500. Projekt przyłącza drugie 500. Razem 2800.
Razem: 4400 zł netto (5400 zł brutto), w tym:
Wodociąg po drugiej stronie drogi więc konieczny przecisk;
Długość od wodociągu do mojej studzienki - 18m;
studzienkę mam tradycyjną betonową - 2,5 kręgu betonowego, bez dna, wieko z otworem - koszt 550zł;
Montaż studzienki w własnym zakresie - 10h ręcznej pracy samemu;
Koparka była na placu bo  czyszczenie kanalizacji wuko wyrywała mi karpy usuniętych drzew;
Firma montażowa + geodeta: 2600zł: w tym przecisk pod gminną drogą, nawiertka, wyprowadzenie rurki ponad poziom gruntu;
Robota robiona bez zajmowania pasa drogowego.

Całość ok. 3500zł + 10h mojej pracy + koparka, która poświęciła na wykop maks 0,5 godziny.
- materiał: 2600 zł (w tym 1850 zł studnia wodomierzowa, 750 zł reszta)
- inwentaryzacja geodezyjna: 500 zł
- robocizna: 1300 zł (w tym 400 zł odwodnienie wykopów, 500 zł montaż studni wodomierzowej, 400 zł reszta)Jeśli koniecznie potrzebujesz studni wodomierzowej której używanie po wybudowaniu domu będzie bez sensu więc zapewne zamontujesz dodatkowy wodomierz już w domu.
Poszukaj innego wykonawcy najlepiej w miejscowych wodociągach i ich ekipach remontowych, wtedy będzie bez projektu i odbiór darmowy bez starania, umawiania i papierów.
Chłopaki sobie dorobią a ty zaoszczędzisz z 1000 - 2000zł
Ja budując zakupiłem zbiornik 1m3 i napełniłem go w sumie 3 razy a po postawieniu SSZ zamontowałem przyłącze z wodomierzem w domu.
To pozwoliło mi zaoszczędzić połowę twojej sumy.
Jeśli działka nie jest na odludziu i masz koło siebie sąsiadów którzy użyczą węża do napełnienia zbiornika to nie masz się o co martwić a jeśli takie rozwiązanie jest niemożliwe to są inne sposoby tańsze od rozwiązania jakie przytoczyłeś.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz