piątek, 23 marca 2018

zastosowanie

Jeśli chodzi o powierzchnie kolektorów słonecznych to można wyjść ze wzoru:
4os * 2 + 1 = 9m2 powierzchni czynnej kolektora próżniowo rurowego CPC dobrej klasy (+/-25%).
Można również przyjąć 4% powierzchni budynku i wyjdzie nam 5,32m2 na c.o. oraz 5m2 na c.w.u. - razem 10,32m2 (+/-25%).
Pojemność zb. buforowego rzędu 500-1000l jak do bufora chcialbyś dać kocioł stalopalny to polecam zgazowujący drewno, atmos 5 tys.
z kolektorów to bym zrezygnował, jak juz to fotowoltaika, szybko tanieje i łatwa instalacja, tylko pociagnąć kabel
inna opcja to pompa ciepla z zasobnikiem do samej wody uzytkowej
jest zestaw atmos dc 22 s i pompa gorenje 200l za 11350zł chociaż dla Ciebie lepsze byłoby 300 litrów i kocioł 18kW ale wszystko idzie załatwić, jakbys chciał rabat to mogę pośredniczyć
Przekopałem chyba cały internet ale znalazłem. Pojemność zbiornika buforowego określić można ze wzoru zawartego w normie PN-EN-303-5 jednak całej nie znajdziecie w internecie dlatego jeżeli jeszcze ktoś miał ten sam problem co ja to proszę: VSP= 15TB*QN [1-0.3 QH/ QMIN]
VSP- pojemność zbiornika buforowego [dm^3]
TB- czas spalania [h]
QN- nominalna moc cieplna kotła [ kW]
QH- obciążenie cieplne budynku [ kW]
QMIN- minimalna moc cieplna [kW]
Drugą sprawą jest dziwne zastosowanie rurki od pieca, zaczyna się od kolanka calowego, następnie co mnie zdziwiło poprowadzona jest rurka 22 jak na zdjęciu. Wiem że to nie jest zgodne ze schematami, ale czy tak naprawdę ona cokolwiek może zaszkodzić. Z tego co rozmawiałem z różnymi "fachowcami" w niczym to nie przeszkadza, ale chciałbym poznać także waszą opinie. Dodam że to jest układ wymuszony. Na piecu utrzymuję temperaturę 50-60 stopni i z tego co pytałem sąsiadów jest wystarczająca.

i jeszcze jeden wzór najbardziej uproszczony: VSP= 40QN
To jest standardowy dobór, większe powierzchnie jak również pokrycia energią słońca są możliwe i preferowane.
W mieszkaniu 35m posiadam kocioł wodny C.O, moc cieplna 8KW, powierzchnia grzewcza 0,7m i bojler 80l Lemet (ekologiczna emalia porcelanowa) na 2 osoby. Mam problem z podgrzaniem bojlera. Paląc od 16:00 do 21:00, pierwsza osoba idzie się myć na zasadzie płukanie-->wyłączenie wody--->namydlenie---->płukanie, druga osoba robi tak samo i w końcowej fazie już niestety leci chłodna woda. Wiem że bojler 80l powinien  przepychanie kanalizacji  nam starczyć na 2 osoby spokojnie, niestety nie w tym przypadku. Jedynie kiedy widzę różnice większej ilości ciepłej wody to, gdy podłącze bojler do prądu. Bojler odpowietrzałem, górną rurkę od ciepłej wody jak i dolną rurkę od zimnej wody wychodzących od bojlera sprawdzałem obie są gorące. Zastanawiałem się czy bezsensowne użycie kolanek od ciepłej wody może mieć coś z tym wspólnego.
Przy kolektorach płaskich trzeba zwiększyć pole o ~80% a pojemności zb. buforowych zaczynają się od ~130l/m2

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz